El grupo municipal de la Marea de Vigo ha exigido este viernes al alcalde, Abel Caballero, que dé explicaciones por la colocación de atracciones de feria, con motivo de la Navidad, casi pegadas al monumento ‘Fiestra á Liberdade’, del artista Francisco Pazos. El monolito situado en la zona del Calvario homenajea, tal y como se puede leer en él, a “todas las personas que dieron su vida en defensa de la libertad” para repeler el golpe de Estado sufrido en España en 1936.
Ante esta situación, que también ha recibido críticas desde las redes sociales, Marea de Vigo ha dirigido un escrito al alcalde por la “evidente falta de tacto e respeto pola memoria democrática ao empregar o entorno do monumento ‘Fiestra á Liberdade’ do artista Francisco Pazos case como soporte de caseta de feria”.
Oriana Méndez, concejala de la Marea de Vigo, ha recordado que “ese monumento vindica a heroica resistencia dos demócratas na cidade contra o golpe militar fascista de agosto de 1936”, dado que “na cidade os e as fieis ao lexítimo goberno da República organizaron ate tres barricadas para resistir o avance das tropas golpistas, un primeiro nos Choróns, un segundo no Calvario, xusto donde está emplazado o monumento e un terceiro no Seixo, e a partir de ahí unha violenta represión que levou a que familias enteiras de Lavarores foran exterminadas, especialmente no barrio de Riomao”.
Fue el Gobierno local el que en 2011 instaló ese monumento, con Abel Caballero como regidor. Por ello, Marea de Vigo no entiende que “o mesmo alcalde é o que parece disposto a humillalo e rirse das familias viguesas que gardan o medo e a represión deses feitos no ADN familiar”.
La formación considera que no es de recibo que se coloquen, rozando el monumento, elementos de feria sin ningún tipo de respeto a un monumento que “forma parte do patrimonio municipal sen lugar a dúbidas”. El grupo municipal destaca que los homenajes a las víctimas en Lavadores son recurrentes que hay una memoria aún reciente de lo ocurrido, con familiares directos afectados, por lo que considera este trato al monumento como un “insulto”.
“Estamos acostumados a un goberno local que pensa que con facer unha homenaxe en agosto aos alcaldes de Lavadores e Vigo e outros cargos políticos e sindicais do goberno da Fronte Popular cubre expediente en canto a cumprimento da Lei de Memoria Histórica, que ningunea o profundo sentido fascista da cruz do Castro, que se nega a identificar a memoria republicana da cidade e que mesmo dedica cero euros a estas cuestións nos orzamentos municipais”, señala Oriana Méndez. “Pero esto ultrapasa case todo o feito ate o de agora en materia de agravios á memoria democrática”, finaliza la concejala.