Tirón de orejas de Feijóo al 112 tras las denuncias de la Plataforma de Bomberos Públicos de Galicia sobre la descoordinación en el incendio de Fandicosta. El presidente de la Xunta aprovechó este miércoles su visita –no prevista en agenda– a Fandicosta para enviar un mensaje claro a los responsables de la Axencia Galega de Emerxencias al ser preguntado por las quejas de los equipos de extinción.
«O 112 ten que explicar exactamente cales son os seus protocolos e que fixeron neste caso, hai que concretar se os protocolos se activaron de forma correcta e inmediata, é o que temos que saber e que lle pedimos ao 112. Canto tardaron os bombeiros da zona, responsables de manter a seguridade ante os sinistros, deben comprobar os horarios, itinerarios, isocronas e tempos de atención», aseguró el presidente de la Xunta al ser preguntado por los periodistas por la polémica.
Además, sin que se hubiese mencionado a los Bomberos de Vigo, el máximo responsable del gobierno gallego tuvo palabras de agradecimiento. «Quero agradecer tamén o traballo dos bombeiros, xogáronse a súa saúde, tamén aos Bombeiros de Vigo que se puxeran a disposición do 112», señaló.
En cualquier caso, Alberto Núñez Feijóo considera que el resultado hubiese sido el mismo. «Me temo que o que pasou aquí non o podiamos evitar porque lamentablemente o combustible que había e O amoniaco son materiais de dificil extinción», dijo.
También apremió a la aseguradora a que cubra los daños cuanto antes. «O seguro ten que comportarse como a empresa comportouse, Fandicosta atendía os pagos das primas. Espero que isto teña pouca discusión, necesitamos que fagan rápido o balance de danos», indicó tras avanzar que la Xunta abrirá líneas de ayuda para cubrir los gastos de la empresa en la reapertura. «Mentres non ocurra (pago de las primas) adiantaremos o diñeiro ata o final, ata que cobre as indemnizacións», añadió.
«Vamos a empezar a traballar esta tarde coa presidencia de Fandicosta para establecer un calendario de necesidades financieiras para volver a reconstruir o inmoble e comprar a maquinaria; tamén valoraremos as necesidades en Vilagarcía para reactivar a planta; estaremos en contacto cós ministerios de Industria e Cultura, e a Consellería de Mar encargarase de ter contacto permanente coa empresa. Ademáis, o Igape e Xesgalicia xa estudian posiblidades para adiantar diñeiro e poder reconstruir e comprar maquinaria, é un traballo complicado pero posible», dijo.
Artículos relacionados:
VÍDEO: La nave de Fandicosta, desde un dron
HEMEROTECA: Un nuevo incendio en el infierno de fuegos de la Ría de Vigo
Grave incendio en la nave de Fandicosta en Domaio