A xustificación presentada polo departamento de Mobilidade provincial conseguiu convencer á Dirección Xeral de Patrimonio, que agora admite unha senda peonil de 2,5 metros de largo mentres que no seu primeiro informe esixía que se reducise a “non moito máis dun metro”. Este cambio foi aplaudido polo deputado de Mobilidade Uxío Benítez, quen destacou “a sensatez” de permitir os criterios provinciais de “accesibilidade e seguridade” para peóns e peregrinos, xa que eran “prioritarios”.
Finalmente, o proxecto da Deputación reordenará o espazo das dúas estradas provinciais. Crearase unha senda peonil de xabre cunha sección útil de 2,5 metros na marxe esquerda, un miradoiro cunha pequena zona de descanso e un pequeno aparcadoiro, renovarase a iluminación e instalaranse elementos de calmado de tráfico.
Ata o de agora, o departamento autonómico de Patrimonio paralizara a actuación cunha resolución que solicitaba “reducir a anchura da senda peonil” baixo a argumentación de que era “excesiva” e de que “non é necesaria tanta dimensión para o paso” de persoas, xa que consideraba que se facían “considerables desmontes afectando aos penedos e ás árbores existentes”.
Ante estas críticas, o departamento de Mobilidade remitiu un recurso a Patrimonio xustificando que a senda de nova creación foi deseñada cun largo de 2,5 metros para cumprir os criterios de seguranza viaria establecidos no ‘Decálogo de Criterios para a actuación nas vías provinciais’ aprobado en 2016 pola Deputación de Pontevedra. Así mesmo, os técnicos apuntaron que o Camiño Portugués pola Costa incrementou nos últimos anos o seu número de camiñantes -tendencia á alza nos próximos anos-, e que a estrada provincial soporta actualmente unha intensidade media diaria de vehículos de 500 ao día, o que pode xerar situación de perigo cos peregrinos e peregrinas que discorren en grupo pola plataforma viaria. “O largo de 2,5 metros considérase necesario para permitir aos camiñantes desfrutar do percorrido en grupo, permitir cruzamentos e adiantamentos de persoas que marchan a diferentes velocidades sen necesidade de invadir a estrada, así como cumprir a normativa de accesibilidade”, indicaban os redactores do proxecto.
En canto ao desmonte, sinalouse que a excavación para a ampliación da plataforma non supoñía a creación dun novo noiro, senón só un retranqueo do desmonte artificial realizado cando se construíu a estrada a media ladeira. A pesar disto, e para atender no posible a resolución orixinal de Patrimonio, a Deputación decidiu reducir os carrís de circulación en 0,30 centímetros cada un e, por tanto, facer un desmonte máis reducido na zona.
Por outra banda, a Deputación tamén se comprometeu ante Patrimonio a realizar a integración paisaxística dos noiros que queden en roca -con revexetacións e envellecemento das pedras de cor claro-, a reducir no posible o miradoiro -que deberá ter tres bancos en lugar de un banco corrido-, así como a reducir a altura dos muros, a instalar unha varanda unicamente onde haxa desnivel considerable, e a separar a senda da plataforma de vehículos con sebes vexetais.
Sinatura de convenio
Segundo sinalou o deputado Uxío Benítez, unha vez recibido o visto bo de Patrimonio para a actuación no Camiño da Costa en Baiona, a Deputación e o Concello de Baiona deberán asinar en vindeiras datas o convenio de colaboración entre ambas institucións. Este recolle un orzamento de 381.022,32 euros, financiados ao 80% pola institución provincial e ao 20% polas arcas locais. De xeito paralelo redactarase o proxecto definitivo para crear a nova senda de 2,5 metros de largo e incluír todas as esixencias de Patrimonio.