La Comunidade de Montes de Tameiga presentó este lunes en la delegación de la Xunta de Galicia en Vigo más de 4.000 alegaciones contra la declaración de interés autonómico del proyecto Galicia Sports 360, impulsado por el Celta en Mos. Este paso se da justo el día en el que se cierra el periodo de alegaciones.
El presidente de la plataforma, César Lago, denunció nuevamente la operación para “burlar” a la justicia optando por esta vía para “legalizar” una ciudad deportiva que cuenta con sentencias desfavorables. Lago estuvo acompañado de representantes de Ecoloxistas en Acción, de las traídas vecinales de agua y de representantes políticos.
En sus alegaciones, la Comunidade de Montes de Tameiga señala que la declaración de Proyecto de Interés Autonómico (PIA), persigue la recalificación de terrenos clasificados como suelo rústico en el plan de urbanismo vigente en Mos en beneficio del Celta como empresa privada. “Iso sen pasar polo procedemento legalmente previsto no artigo 83 da Lei do Solo de Galicia para a modificación do planeamento urbanístico municipal”, exponen desde el coletivo.
Asimismo, Ecoloxistas en Acción denuncia que GS360 tendrá una notable incidencia negativa sobre el paisaje, la riqueza forestal y supondrá un notable incremento del tráfico rodado de vehículos por los viales existentes, con la contaminación que eso conlleva.
“Esta construción nos montes comunais de Tameiga e Pereiras é un atentado ao medio ambiente. O proxecto arrasará un espazo de gran valor natural. Un pelotazo urbanístico para desposeer dun ben común á veciñanza para un beneficio particular”, subrayó Xaquín Pastoriza, portavoz de Ecoloxistas en Acción.
Apoiamos á Comunidade de Montes de Tameiga na recollida e presentación de máis de 4.000 alegacións a declaración de Interese autonómico ap proxecto GS360 do presidente do @RCCelta.
A @Xunta pretende con este PIA legalizar mediante subterfugios o que a Xustiza declarou ilegal. pic.twitter.com/aHccppMyip— Federación Ecoloxistas en Acción Galiza (@ecoloxistas) September 4, 2023
🎦 "Non podemos permitirlle ao PP que legalice pola porta de atrás, forzando a lei, este proxecto para favorecer os intereses duns poucos"@contradiscurso traslada o apoio ao @bngdemos nas súas alegacións contra o pelotazo especulativo de Carlos Mouriño en Mos pic.twitter.com/KvX8RJydwA— BNG Vigo #VigoMáisAlá ✊🏼 (@bngvigo) September 4, 2023
Hoxe acompañei á Comunidade de Montes de Tameiga na presentación de 4000 alegacións en contra do proxecto GS360 do @RCCelta da man da @Xunta.
É contrario á legalidade urbanística, ao noso monte e auga, á nosa xente.
Todo o noso apoio desde @SumarGalicia 🤜🤛 pic.twitter.com/xsRoGDEnQv— Verónica M. Barbero (@m_barbero) September 4, 2023
Por su parte, las traídas de aguas vecinales afectadas por el proyecto llevan tiempo denunciando el impacto significativo que supondrá para sus captaciones el desarrollo urbanístico que se pretende acometer. “A posta en marcha do proxecto requerirá un importante consumo de auga, o que porá en risco o abastecemento para consumo humano e acarrexará un importante risco de contaminación e de perda de capacidade de recarga dos acuíferos”, denuncian desde la plataforma A Auga é Vida. Según señalan, esta destrucción de los acuíferos resulta injustificable, sobre todo con los episodios de sequía que se han producido en los últimos años y que pueden ir a más en el futuro.
Los representantes del BNG y del PSOE en Mos y de Sumar Galicia respaldaron la tesis de los comuneros al incidir en que se busca una legalización de las instalaciones ejecutadas por Celta al amparo de una licencia anulada por sentencia judicial firme.
“Con esta operación da Xunta demóstrase así o interese do señor Rueda en usurpar o monte comunal para darllo a un promotor privado. Non é un feito illado, levamos anos dunha vaga agresiva do Partido Popular contra as comunidades de montes galegas co fin de propiciar o espolio do monte vecinal”, resaltó César Lago, presidente de la Comunidade de Montes de Tameiga.