La Central Unitaria de Trabajadores (CUT) ha convocado una manifestación en Vigo debido a las “sorpresas” incluidas a última hora en el convenio colectivo que regirá las relaciones laborales en PSA de aquí a 2023. La plataforma ha denunciado este martes que la empresa y el único sindicato que apoya el documento, el SITC, que goza de mayoría, han ‘colado’ cambios inesperados fuera de la negociación.
Por este motivo, la CUT ha organizado una movilización “sin siglas” para el martes 25 de febrero, día festivo en la ciudad. Esa marcha partirá a las 12.00 horas desde la Praza de América y acabará en la puerta principal de la fábrica de Balaídos. El sindicato ha hecho un llamamiento “a todas as persoas traballadoras do centro de Vigo” y “á sociedade en xeral” para reclamar lo que consideran “xustas reivindicacións da clase traballadora na mellora das condicións socio-laborais”.
La plataforma asegura que esas “sorpresas” en la redacción del convenio y sus anexos que les fueron remitidas en las últimas horas por la dirección de la planta son “innumerables” y que los sindicatos que no suscribieron el texto –CUT, CIG, CCOO y UGT– no están de acuerdo con ellas al no haber sido negociadas.
“Modificacións tan relevantes como que a quenda de noite creada no Sistema 1 poida traballar sete noites de sete. É dicir, inclúen que pode traballar os sábados pola noite, sen tan sequera negociarse dita modificación substancial das condicións de traballo coa representación sindical na mesa de negociación, que incluso o SITC como asinante descoñecida a súa introdución en dito texto ou acordos anexos”, critican en un comunicado.
Impugnar el proceso
La CUT sostiene que los cambios son “de tal calado” que, tras manifestar sus denuncias, el nuevo convenio “segue sen rexistrarse ante a administración pública, sufrindo modificacións constantes, de aí que este sindicato xa está analizando legalmente a impugnación deste proceso de negociación”. Así, los sindicatos afirman que el “cabreo” de la plantilla es “evidente” al “non verse recompensados os seus esforzos”.
“A pesar da previsión produtiva e dos ingresos multimillonarios do grupo, para a CUT este convenio aumenta a máximos históricos a contratación eventual, a precariedade e abre unha fenda importante en materia salarial, sendo unha das empresas cos salarios mais baixos do sector da automoción, incluso comparado cas auxiliares”, finaliza a CUT.