Segundo informou a Xunta, a posta en marcha do Plan de Transporte Metropolitano de Vigo co participación de 13 concellos propiciará que todos os veciños da área metropolitana vexan mellorada a súa mobilidade, ao ter subvencionadas as tarifas de transporte metropolitano con descontos de ata o 50% nos seus desprazamentos.
A titular de Infraestruturas explicou que trece concellos desta área trasladaron en reiteradas ocasións a súa necesidade de contar co Plan de Transporte Metropolitano e desde o Goberno galego entendemos que estes municipios non poden seguir esperando por este servizo nin privando por máis tempo aos seus veciños das vantaxes que ofrece esta iniciativa.
Ethel Vázquez destacou que na Xunta temos o máximo interese porque os cidadáns de toda a área metropolitana de Vigo –como xa ocorre noutros municipios de referencia- teñan acceso ás vantaxes que supón o Plan de Transporte Metropolitano. Concretou que se trata dun sistema que xa se ten revelado útil e beneficioso para máis de 900.000 galegos.
Reconsiderar a postura
Vázquez lamentou que a ausencia do Concello de Vigo na sinatura deste plan priva, polo momento, de beneficios e descontos o transporte urbano de Vigo. Engadiu que a pesar do rexeitamento inicial por parte do alcalde de Vigo a adherirse a este plan, desde o Goberno galego queremos animalo a que reconsidere a súa postura e se sume a unha iniciativa que suporá grandes vantaxes para os cidadáns da cidade olívica.
A Xunta de Galicia trasladoulle ao alcalde de Vigo hai uns días por carta que o Plan de Transporte Metropolitano desta área estará aberto á incorporación de Vigo no momento en que o considere oportuno. Neste sentido, Ethel Vázquez sinalou que a Xunta espera que o Concello de Vigo se una a esta proposta para que os veciños desta área poidan desfrutar dos beneficios no transporte urbano nas mesmas condicións nas que xa o fan os habitantes da Coruña, de Ferrol, de Lugo e de Santiago.
O Plan de Transporte Metropolitano suporá grandes beneficios económicos para os cidadáns desta área, con aforros anuais medios que roldan os 600 euros, que poden chegar incluso ata os 1.000 euros. Ademais configúrase como unha alternativa real ao intenso uso do vehículo particular no contorno das grandes cidades, ao liberar de tráfico o centro das urbes.
Funcionamento do plan
Ethel Vázquez explicou que o plan contemplado no borrador de convenio presentado hoxe vai funcionar exactamente igual que nas outras áreas, con bonificacións e descontos, pero só nos autobuses metropolitanos, polo que non se incluirá o transporte urbano.
A modo de exemplo, un veciño de Vigo que queira ir a Baiona e para iso colla un urbano e un interurbano, co transporte metropolitano completo tería o transbordo gratuíto e pagaría 1,28 céntimos por dous autobuses, pero pola negativa do alcalde de Vigo ao convenio pagará 1,28 polo metropolitano máis 86 céntimos do urbano, supoñendo que teña tarxeta de transporte. Deste xeito, un vigués que se desprace cada día a Baiona ou ao Porriño gastará unha media de 400 euros máis ao ano polo feito de que o Concello non se incorpore ao Plan.