Pasaban siete minutos de las doce del mediodía cuando los 19 concejales electos del Partido Socialista votaron a mano alzada a favor de la candidatura de Abel Caballero, que será alcalde de Vigo por quinta vez consecutiva y cumplirá 20 años en el cargo.
Durante este pleno de conformación de la corporación celebrado desde las once de la mañana en el auditorio municipal de Vigo tomaron posesión los 27 concejales que fueron elegidos en los comicios del 28 de mayo: tres del BNG, cinco de PP y 19 del PSOE.
Fue el propio Abel Caballero el encargado de “autoproclamarse” alcalde de Vigo como presidente de la mesa de edad. “Queda proclamado alcalde Abel Caballero con maioría absolutísima”, dijo con una sonrisa. Aplausos y numerosos ‘bravos’ muy sonoros se escucharon entonces en el auditorio, ocupado por 180 personas invitadas, sobre todo familiares de los concejales.
Caballero prometió solemnemente su cargo con el riguroso ¡Viva Vigo!, asegurando que “Non gaña o partido socialista nin Abel Caballero, gaña a propia cidade”, indicó.
“Asumo a gran responsabilidade de responder á confianza da cidade. Por quinta vez consecutiva teño a inmensa honra de recibir o bastón de mando da cidade. A maior honra”, dijo. “Que lonxe estaba cando con 10 anos veía e admiraba esta inmensa cidade”, relató, recordando también sus tiempos de estudiante en el Santa Irene.
El alcalde aseguró que “responderemos á confianza que a cidade depositou en nós” y prometió dialogar con todos cada día. “Unidos puximos a cidade no mundo e agora a Vigo xa non hai quen a pare. A xente nova agora mostra o seu orgullo de ser de Vigo. Todos vivimos durante estes anos os cambios e transformamos na cidade con máis calidade de vida de España”. “Agora toda España di queremos ser como Vigo”, aseguró.
“Na miña vida persoal o máis importe é Cristina, a miña dona, e na miña vida profesional o máis importante é Vigo e todos e cada un dos veciños. Teño o mellor goberno que houbo nunca nunha cidade do mundo, o goberno de Vigo”. “Vigo é o presente e o futuro. Somos Vigo e en Vigo seguirán falando os feitos”, concluyó.
El bastón de mando por los suelos
Era un acto de toma de posesión sin muchas sorpresas posibles. La mayoría absolutísima de Caballero no dejaba lugar a las dudas sobre el desenlace de la votación. Pero la anécdota de la mañana no tuvo como protagonista al alcalde, sino al bastón de mando, que una hora antes de ser alzado por el flamante nuevo regidor cayó por los suelos tras un movimiento en falso en la mesa de edad, donde estaban el propio alcalde y Ana Iglesias, quien lo recogió rápidamente.
Tras la constitución de la mesa de edad, tomaron la palabra los tres candidatos a la alcaldía.
Pérez Igrexas: “Vigo non é Abelgrado”
En primer lugar, Xabier Pérez Igrexas apeló a la democracia y la participación ciudadana. “Vigo non é Abelgrado, Vigo é máis que catro letras, somos todos os vigueses e viguesas. Cómpre deixar atrás os tics autoritarios de quen non entende que facer cidade é tarefa de todos”, defendió Pérez Igrexas.
“Queremos avanzar cara a un vigo con máis democracia e participación. Cun novo regulamente de participación cidadá, que acabe co réxime de terror que se practica contra os disidentes e reformando o regulamento orgánico do pleno”, añadió.
O líder nacionalista apostó también por el liderazgo económico de la ciudad. “Queremos que Vigo sexa o motor de todo un país. Non queremos unha especie de cidade-estado medieval. Vigo ten que ser un verdadeiro motor de transformación de todo o país. Vigo merece máis e o mellor está por vir”, sentenció.
Fernández-Tapias: “Vigo non ten dono”
Por su parte, la lider del Partido Popular, Marta Fernández-Tapias argumentó que los resultados de las elecciones municipales del 28 de mayo dejaron claro un mensaje: “Vigo quere o mesmo goberno pero non quere a mesma forma de gobernar”. “Vigo non ten dono, Vigo é de todos”, defendió la ‘popular’, al tiempo que apostó por un “novo ciclo”, en el que se que consideren las mayorías absolutas como una obligación para cooperar.
“Comprometémonos a traballar por este novo ciclo e tendemos a man para lograr un Vigo máis plural, a pluralidade é un factor de crecemento”, dijo. Tapias pidió también generosidad para escuchar a todos y concluyó indicando que estaría vigilante. “Escoite a todos os veciños e goberne para todos”, exigió.
“O meu partido chámase Vigo”
Por su parte, Caballero en su primer discurso antes de ser proclamado alcalde en votación, destacó el “apoyo colosal” de la ciudadanía y desmenuzó los resultados obtenidos en las elecciones municipales, con más de 82.000 votos, frente a los 25.000 del PP.
“Os resultados son contundentes e inapelables. A vitoria foi excepcional. A democracia falou e iso hai que respectalo. En Vigo vivimos un proceso de unidade. A cidade camiña unida. En Vigo hai 372 mesas, o PP gañou en 3 e o BNG en ningunha”, subrayó Caballero.
El regidor puso en valor las alcaldías obtenidas en 2007, 2011, 2015, 2019. “No 2023 vouna obter outra vez. Son cinco vitorias consecutivas da cidade porque o meu partido chámase Vigo”, dijo, antes de pasar a hacer balance de los principales logros de su gestión en los últimos años.