«Entendemos a necesidade de establecer lugares axeitados para o exercicio dos cans domésticos e/ou outras mascotas, pero isto non pode ir en contra doutra fauna, que ademais conta con figuras de protección legal como as referidas». Así se expresan los colectivos que han convocado para el próximo domingo (de 12:00 a 13:00 horas) una concentración en las playas de A Calzoa y A Foz (esquerda).
El pasado mes de maio el Concello de Vigo hacía realidad por fin los deseos de los numerosos propietarios de perros que reclamaban desde hace años playas de esparcimiento para sus animales.
Pero desde entonces los problemas se suceden un día tras otro. En principio, las quejas fueron de las asociaciones de vecinos, las cuales consideran que no es el lugar adecuado, pero incluso algunos dueños de perros tampoco consideran que es la zona idónea por registrarse a menudo contaminación microbiológica en el agua.
A todo ello vienen a sumarse los colectivos ecologistas. La Asociación Fontaíña y los grupos Verdegaia y Miragaia han organizado una concentración al advertir de que ambos arenales son frecuentados por aves migratorias y la presencia de perros provoca un daño a estas especies.
«Estes areais están ubicados a carón do treito final do río Lagares e da Xunqueira do Lagares, feito que lle aporta unha grande importancia ambiental sobre todo no tocante á presenza de aves acuáticas alimentándose e descansando debido á súa proximidade á citada marisma, que posúe unha importante comunidade de aves», señalan.
No es la única razón. Además, explican que en la Calzoa aparece el Hábitat Natural de Interese Comunitaria “Dunas móbiles do litoral con Ammophila arenaria» (dunas blancas) y cuenta con la presencia de diversas especies animales como la nutria (Lutra lutra) y aves en paso prenupcial.
«Na praia da Calzoa aliméntanse aves limícolas en migración e exemplares invernantes que repousan ou pasan a noite no interior da Xunqueira do Lagares, a zona húmida de maior importancia do concello. Non ten sentido a protección da Xunqueira sen esta zona de alimentación. É o caso do pilro común (Calidris alpina) o bilurico bailón (Actitis hypoleucos) ou da píllara real (Charadrius hiaticula). Moitas destas aves precisan esta zona para alimentarse e poder continuar o seu camiño migratorio dende as zonas de cría (no ártico) ata as de invernada (en ocasións tan ao sur como Sudáfrica)», concluyen.
La convocatoria también está apoyada, según anuncian los organizadores, por otros colectivos omo Adega, Amigos da Terra, Asociación de Vecinos de Coruxo, A Ría non se vende, A Terra non se vende, Grupo de Anelamento Anduriña, Grupo Naturalista Hábitat y Luita Verde.