Según informó este martes la Asemblea Aberta de Coia, el Juzgado de lo Penal número 2 de Vigo ha impuesto una pena de seis meses de cárcel por un delito de lesiones y otros seis por un delito de atentado contra la autoridad por una agresión a un policía durante los enfrentamientos en el barrio vigués. Además, le impone una indemnización de 1.135 euros al agente.
«Dende a Asemblea queremos facer pública a nosa decepción e rexeitamento», señala la Asemblea en un comunicado. «Para fundamentar dita condena, a xulgadora valora, única e exclusivamente, a declaración prestada no acto do xuízo polo axente denunciante e os seus compañeiros, considerando ditas testemuñas proba de cargo suficiente, sen entrar a analizar, ne tan sequera mencionar, as múltiples contradicións e ambigüidades vertidas polos axentes no plenario, que foron postas de manifesto pola defensa. A xuíza non fala da falla de concordancia da versión do axente denunciante coas imaxes das gravacións que foron reproducidas na vista, nin das contradicións presentes no relato da sucesión dos feitos nas declaracións dos axentes», afirman desde el colectivo.
El juicio se celebró el pasado 11 de febrero y el fiscal ratificó entonces su petición de dos años y medio de prisión por atentado a la autoridad y lesiones, además de una indemnización de 1.200 euros, mientras que la defensa había solicitado la libre absolución. El policía declaró que recibió un puñetazo en el casco y que posteriormente, cuando lo esposaba, le retorció un dedo provocándole una lesión. Por su parte, Xurxo negó cualquier tipo de agresión y relató que «me empujaron contra el coche patrulla, me pusieron las esposas y me dieron un bofetón». Durante el juicio se visionaron varios vídeos y declararon varios testigos, además de otros agentes que participaron en el dispositivo. Los vecinos se concentaron entonces a las puertas del juzgado en apoyo a Xurxo.
«A fundamentación da condena se centra como argumento único na presunción de veracidade da declaración dos axentes da autoridade, deducindo de forma xenérica e automática unha credibilidade e verosimilitude que quedou desmantelada por medio da proba gráfica e testemuñal practicada a instancias da defensa», aseguró este martes la Asemblea.
Desde el colectivo afirman que presentarán recurso de apelación aportando «a gravación do acto da vista co fin de por de manifesto a indefensión que provoca unha resolución xudicial que non entra a valorar a totalidade da proba practicada, cinguíndose a dar por boa, sen máis a testemuña dos axentes, polo mero feito de ser policías».
«A indemnización de 1.135 euros, de ter que ser aboada finalmente, sufragaremos entre tódalas compañeiras da Asemblea Aberta de Coia, porque ¡¡Xurxo somos todas!! Porque temos a constancia de que Xurxo é inocente. Porque todas somos vítimas da represión institucional autoritaria. Porque todas somos obxecto das mentiras policiais intencionadas e descaradas», conluyen.