En sesión municipal, a proposta dos edís Fernández Chao, Arbulo e Requejo, tómase acordo de dar o nome de Colón á rúa que até entón se chamaba do Ramal, en conmemoración do cuarto centenario do descubrimento de América. Igualmente, tómase acordo de colocar a nova placa que rotulará a rúa nun acto solemne que se celebrará o día 12.
No ano 1879 publicara Faro de Vigo unha “Guía del forastero en Vigo”, escrita en verso por varios haraganes, que non o eran tanto, xa que traballaron a reo en acumular consoantes, asonantes e ripios no seu afán de deixarnos unha –hoxe inapreciable- descrición poética das rúas e prazas daquela época. Da rúa do Ramal, á que o autor anónimo dedica un longo romance, dise, entre outras cousas:
“Es una de las modernas -con tan buenos edificios- que todos ellos indican el gusto más exquisito. Está situada entre el muelle -y la carretera o camino- que de Vigo parte a Ourense -o de Ourense parte a Vigo-. Esto es causa que se note -un movimiento continuo- con el tránsito ruidoso -de diferentes vehículos-, que hacia la estación van unos -y otros van hacia Porriño- todos cargados con géneros- del reino y ultramarinos… En esta calle se encuentra -el Gimnasio establecido-, sociedad que llena un hueco -en la valerosa Vigo… Mucho fango en el invierno, -mucho polvo en el estío-, las aceras incompletas -por falta de edificios-, y las rasantes tan malas -como todas las de Vigo-”.
(Pues, señor, aquí no cabe decir que estamos lo mismo, no en vano, amigo poeta, ha pasado case un siglo. Ni mucho fango en invierno, ni mucho polvo en estío;- pero de ruidos no hablemos,…¡porque nos lo impide el ruido!).
7 de outubro de 1892. Xosé María Álvarez Blázquez. «A Cidade e os Días. Calendario Histórico de Vigo» (Xerais, 2008).